Verslag: Barbecue 2014

Vrijdagmiddag werd een groot deel van de spullen op de diverse plekken opgehaald en op Hegge 152 al neergezet. Om 18:30 uur zou er aangesloten worden door een ander deel helpers om op te bouwen. DJ Sunshine was ook van de partij om de ruimte om te toveren tot een ware disco.
Door het weer en het nog ontbreken van de tap en grote ijskast werd besloten om verdere opbouwwerkzaamheden morgen om 10:30 uur te vervolgen.

Zaterdag werd er met hulp van Maico en Petra, diverse bestuursleden en aanhang en enkele vrijwilligers opgebouwd.
Zie de foto’s om te zien wat het geworden is. Wij zijn er in ieder geval klaar voor. Tot vanavond!

Opbouwen

Zaterdagavond werd er om 18:00 uur weer door het bestuur en diverse vrijwilligers verzameld zodat de laatste hand aan de inrichting gelegd kon worden, de voetbalwedstrijd getoond werd en dat er begonnen kon worden met voorbakken van enkele vleessoorten. Rond 19:15 uur waren de aanwezigen er klaar voor.

De grote menigte bleef echter uit tot ongeveer 20:15 uur, daar zal de WK wedstrijd van dat moment wel aan bijgedragen hebben denken we. Om de honger van de buurtbewoners welke wel al om 19:30 uur aanwezig waren iets te stillen was wel besloten om iets voor acht te beginnen met bakken. En alsof de geur zich verspreid had door de straat werd het langzaam aan drukker.

Dit jaar was er wat terugloop in het aantal aanmeldingen; er hadden zich ongeveer 65 volwassenen en een 5 tal kinderen opgegeven. Desondanks geen reden dat het geen gezellige avond kon worden.
Helaas was de regen en de kou wel een reden dat een deel besloot eerder dan gepland naar huis te gaan. De warmte ‘paddenstoel’ weigerde daarbij ook nog dienst. Daar werd wel op ingespeeld door familie van der Staak door een houtkachel aan te maken waardoor het toch nog behaaglijk was.

Uiteindelijk was er voor de aanwezigen toch nog genoeg aanleiding om er een gezellige avond van te maken en werd er nog gedanst en gefeest tot in de late uurtjes.

Fotoserie 1

Fotoserie 2