Kroniek

• 10e Grote Straatrommelmarkt

In 2014 zal buurtvereniging Hegge haar 10e rommelmarkt houden. Wat begon als een concept van 7 personen bestuur. Gerealiseerd werd met een 50-tal vrijwilligers (voornamelijk uit Genèk). Dagen voorbereiding en uren uitvoerend werk werd uiteindelijk beloond met een prachtige dag met 94 bemande stands, 2000 betalende bezoekers en verkoop van 2000 consumpties en 600 hamburgers. Een dag om niet te vergeten waarbij vrijwel alle bewoners van Genèk betrokken waren. Zij het als standhouders, zij het als helper. Gelukkig herbeleven we deze dag de afgelopen 9 jaar al met veel plezier en tot nog toe (bijna) altijd overtreffende bezoekersaantalen.

• Opslagplaats voor vereniging

Na jaren naar een geschikte plek en manier te hebben gezocht om alle spullen van de vereniging centraal op te slaan is de opslagplaats van de buurtvereniging een feit. Er is een container (geschonken door Henssen B.V.) geplaatst in de vrije oprit t.h.v. woning nr. 73. De laatste hand is gelegd en alle spullen zijn verhuisd.

• 30km zone

Er worden voorbereidingen getroffen aan het wegdek; Hegge wordt een 30km zone

• 50-jarig bestaan

De buurtvereniging viert in het weekend van 24 en 25 september haar 50 jarig bestaansfeest met een Limburgse avond en Spätshoppen

• Buurtprinses

De eerste buurtprinses wordt uitgeroepen: Sonja Konings, vergezeld door buurtprins Albert Zimmermann

• Plaatsing wandelbank

Op de grens van Spaubeek-Hegge wordt in Hegge door gemeente Schinnen een 'wandelbank' geplaatst

• 45-jarig bestaan

30 september/1 oktober: in dit weekend vindt het 45 jarig bestaansfeest van de vereniging plaats met de Spikes op zaterdagavond

• Aanleg hoogspaningsmasten

Achter langs Hegge worden elektrische hoogspanningsmasten aangelegd

• Woningen en kinderen in 1929

Hegge telt 28 woningen, en 140 kinderen

• Verbreding weg

Weg in Hegge wordt verbeterd en verbreed

Gebruik de pijltjestoetsen om over de tijdlijn te bewegen

Het grotendeel van de mijlpalen hierboven benoemd tot 2003 zijn afkomstig uit het door Paul Potten geschreven “In gedachten langs haegh en waeg”.
Daarna aangevuld met nieuwe informatie afkomstig van inzendingen en gebeurtenissen.

Daar waar we de maand niet meer wisten hebben we juli (helft van het jaar) als maand gekozen.