Kroniek

• Nieuwe weg indeling - fase 1&2

Fase 1 en 2 van de nieuwe weg indeling zijn afgerond in september 2018. De nieuwe voetgangerspaden en de indeling van de weg zijn een feit. Er is direct van start gegaan met fase 3.

• 55-jarig bestaan

Op zondag 25 september werd het 55-jarig bestaan gevierd van onze buurtvereniging. Een heerlijke dag met prachtig weer, diverse leuke optredens en een gevoel van samenhorigheid.

• Buurt bezoekt Keukenhof

De buurtvereniging is met een bus vol mensen naar De Keukenhof geweest. Sommige dingen kun je niet uitleggen, een ieder ervaart een bezoek aan De Keukenhof op zijn of haar manier. Maar mooi was het. Meer foto's alhier

• Busreis kerstmarkt Köln

Op zaterdag 29 november ging de buurt met de bus naar de kerstmarkt in Köln. Foto's zijn hier te vinden

• 10e Grote Straatrommelmarkt

In 2014 zal buurtvereniging Hegge haar 10e rommelmarkt houden. Wat begon als een concept van 7 personen bestuur. Gerealiseerd werd met een 50-tal vrijwilligers (voornamelijk uit Genèk). Dagen voorbereiding en uren uitvoerend werk werd uiteindelijk beloond met een prachtige dag met 94 bemande stands, 2000 betalende bezoekers en verkoop van 2000 consumpties en 600 hamburgers. Een dag om niet te vergeten waarbij vrijwel alle bewoners van Genèk betrokken waren. Zij het als standhouders, zij het als helper. Gelukkig herbeleven we deze dag de afgelopen 9 jaar al met veel plezier en tot nog toe (bijna) altijd overtreffende bezoekersaantalen.

• Opslagplaats voor vereniging

Na jaren naar een geschikte plek en manier te hebben gezocht om alle spullen van de vereniging centraal op te slaan is de opslagplaats van de buurtvereniging een feit. In september is de laatste hand gelegd aan de opslagplek van de vereniging. Dat betekent dat de vele spullen van de vereniging centraal ondergebracht kunnen worden. De vereniging heeft van fam. Henssen een container geschonken gekregen. Nadat deze ook nog door hen op de plaats gezet was het aan het bestuur en enkele behulpzame handjes van bewoners om de container op te knappen, waterdicht te maken en te voorzien van een kleurtje.

• 30km zone

Er worden voorbereidingen getroffen aan het wegdek; Hegge wordt een 30km zone

• 50-jarig bestaan

De buurtvereniging viert in het weekend van 24 en 25 september haar 50 jarig bestaansfeest met een Limburgse avond en Spätshoppen

• Buurtprinses

De eerste buurtprinses wordt uitgeroepen: Sonja Konings, vergezeld door buurtprins Albert Zimmermann

• Plaatsing wandelbank

Op de grens van Spaubeek-Hegge wordt in Hegge door gemeente Schinnen een 'wandelbank' geplaatst

• 45-jarig bestaan

30 september/1 oktober: in dit weekend vindt het 45 jarig bestaansfeest van de vereniging plaats met de Spikes op zaterdagavond

• Aanleg aardgasstation

In Hegge wordt een aardgasstation aangelegd (grens Spaubeek)

• Kleuterschool in Hegge

Hegge krijgt een eigen kleuterschool aan de Lindeweg

• Nieuw wegdek, riolering en NUTS voorziening

Hegge krijgt een nieuw wegdek, eigen riool, aardgas, nieuwe waterleiding en trottoirs. De bovengrondse elektriciteit's aansluitingen komen ondergronds

• Feitje: huizen, inwoners 1970

Hegge telt 76 huisgezinnen; 265 inwoners waarvan 73 kinderen (onder de 13 jaar). Gegevens beschikbaar uit actie comité "Wijkbelangen wegverbetering Hegge"

• Oprichting buurtvereniging Genèk

Januari buurtvereniging Genèk opgericht

• Brand woning fam. Coumans

Boerenwoning van de fam Coumans brand af

• Asfalt wegdek

Het "kiezel" wegdek in Hegge wordt voorzien van een teerlaag.

• Aanleg hoogspaningsmasten

Achter langs Hegge worden elektrische hoogspanningsmasten aangelegd

• Woningen en kinderen in 1929

Hegge telt 28 woningen, en 140 kinderen