Project Hartveilig Hegge

In 2014 is de buurtvereniging in navolging van de voormalige gemeente Schinnen gestart met haar eigen hartveilig project onder de noemer project Hartveilig Hegge.

De buurtvereniging heeft in 2015 zelf een AED aangeschaft welke hangt in de oprit van Hegge 108a.
Mocht zich een hartstilstand voordoen in onze straat gaan er minder seconden verloren gaan als elke seconde telt.

Inmiddels zijn ook een 60-tal personen uit de straat opgeleid voor reanimatie/AED gebruik door het team van Lifepulse sinds de aanvang. Zij worden (twee) jaarlijks opgeroepen voor een herhalingscursus. Daardoor kunnen we spreken van een ‘veilige’ straat mocht het aankomen op een hartstilstand.

Zelf nog niet aan een reanimatie/AED gebruik cursus deelgenomen maar wel interesse? Geef dit aan bij een van de bestuursleden of via het contactformulier.