Verslag: Voorbereidingen 50 jarig bestaansfeest 2011

Vanaf woensdag 21 september werd er gestart met de fysieke voorbereiding voor het 50-jarig bestaansfeest.
Zoals bekend konden we ook dit jaar weer terecht in de bedrijfsloods van familie Henssen. Nu was het echter nog de taak van de commissie en de vrijwilligers om van deze locatie een echte feestlocatie te maken.

Met hulp van enkele medewerkers van Henssen B.V. werd er op woensdag met een groep vrijwilligers gestart met het leegmaken en het schoonmaken van de loods. Dit alles verliep zo voorspoedig dat er werkzaamheden gepland voor de donderdag al uitgevoerd konden worden. Zo werden de infrastructuur voor de stroom gelegd en werden de bevestigingsplekken voor beamers en schermen al gemaakt.
Deze werkzaamheden kregen nog een extra impulse toen we vervroegd verrast werden met de komst van een hoogwerker, gebracht door een van onze sponsoren. Hierdoor verliepen de werkzaamheden op hoogtes allemaal een stuk efficiënter. Woensdagavond laat waren de voorbereidingen getroffen die nodig waren voor de aankleedploeg welke de dag erna eerder zou verschijnen.

Donderdagochtend werden de laatste podiumonderdelen gehaald en werd het podium gerealiseerd. Ondertussen was er een extern bedrijf bezig met de aankleiding van de loods. Er werden doeken langs wand en plafond bevestigd wat het geheel uiteindelijk tot een sfeervolle ruimte maakte. Door dit zelfde bedrijf werden ook de kroonluchters gehangen om de aankleding compleet te maken.
Ondertussen werd door een groepje vrijwilligers de tent voor de garderode en rokersruimte opgebouwd.
Tegen het einde van de middag kwam drankenhandel Meens ons de drankbuffetten, tafels en banken brengen. Er werd nog tot in de avond gewerkt om alle spullen op de juiste plek te krijgen.
Eenmaal alles op de plek werden de werkzaamheden gestaakt en werd onder het genot van een drankje teruggekeken op een geweldige samenwerking en een schitterende realisatie tot nog toe.

Op vrijdag werd er voornamelijk tijd besteed aan de afwerking. Doordat alle voorgaande dagen al veel werk was verzet was er ruim tijd voor het afwerking van het geheel.
Zo kregen onder andere de statafels, tafels en banken hun plaats in de loods. Werden de beamers op de juiste plekken gezet en werd en getest met de verschillende apparatuur. Met de globale afwerking zat het er voor de vrijdag al op.
Er kon dus op tijd gestopt worden.

Op de eerste dag van het feest, de zaterdag was het vooral de laatste hand leggen aan zaken die nog afgerond moesten worden. Met de komst van de muziek tegen het einde van de middag, werd alles klaargestoomd voor komst van het publiek.
Tegen zevenen druppelde de commissieleden gewassen en gestreken binnen, klaar om de bezoekers te verwelkomen…