Verslag: Paaseieren zoeken 2016

Op zaterdag 26 maart, de dag voor de Paasdagen, was het weer aan de (klein)kinderen uit de buurt om met hun mamma’s, pappa’s, opa’s en oma’s de Paashaas te verwelkomen.

Het weer was ons gezind met zo’n 16 graden en een lekker zonnetje. Er hadden zich 26 kinderen opgegeven waarvan we met 22 kinderen verzamelden ter hoogte van Hegge 154 om 14:00 uur.
Rond 14:15 uur werd er gezamenlijk gewandeld via de veldwegen richting de weide van familie Smeets. Dit jaar geen speurtocht gezien de inspiratie op de route ieder jaar minder wordt. Er zal voor volgend jaar gekeken worden naar een alternatief.
Gewoon een lekkere wandeling dus. En daar lenen de veldwegen in Hegge zich fantastisch voor. Zeker met het weer zoals gezegd. De gehele groep heeft een 30 tot 45 minuten gelopen over het stuk tot aan de weide. Rond 15:00 uur was de groep dan ook compleet op de weide alwaar drinken en eieren, echte en chocolade natuurlijk klaarstonden.

Voor het eieren zoeken werd de groep kinderen opgesplitst in leeftijdscategorieën tot en met 6 jaar en vanaf 7 jaar waarbij het de laatste groep wat werd bemoeilijkt doordat ze een groter gebied moest doorzoeken.
De Paashaas had ook weer aan iedere kant een gouden ei verstopt. Deze werden gevonden voor Tygo Puijnen en Esmee Sieben. Voor hen had de Paashaas een cadeautje omdat ze zo goed hun best hadden gedaan.

Er werd op de weide nog lekker genoten van het zonnetje met een drankje en een eitje. Al met al een heerlijk buitendagje mogen we wel zeggen. Voor alle kinderen was er nog een Paasmandje met lekkers en een presentje.
Na afloop werd door de Paashaas een bezoek gebracht aan alle 80-plussers om hen ook een kleinigheidje met lekkers te overhandigen.