Verslag: Carnaval 2007

Aovend van Genèk

Deze avond werd gehouden in café ’t Schöpke en begon om 19.11 uur met kindercarnaval. In het begin was het niet al te druk. Maar geleidelijk liep het toch vol. Omstreeks 20.15 uur traden de “oude” jeugdprins Kevin I en jeugdprinses Marissa I af. Kort daarop werd de nieuwe jeugdprins Cas I, jeugdprinses Gianna I en nar Délano geïnstalleerd. Nadat deze de proclamatie hadden voorgelezen volgde een polonaise. Langzaam ging het over in het volwassen carnaval en liep de zaal vol.. Er waren die avond een vijftal optredens gepland.

De carnavalsvereniging De Schinöster, met prins Arjen I, jeugdprins Dave I en jeugdprinses Stephanie luisterden de avond op. De Schinöster hadden twee jubilarissen, namelijk Jeu Diederen 1 x 11 jaar en Raymond Goessens 2 x 11 jaar in hun midden.

D&A (Deanne Bastiaans en Anita Dieteren) begonnen als eerste optreden. Zij zongen onder andere het winnende lied van het Schinnens Leedjesconcours 2006 “De Krach van ’t Zuuje”. Daarna trad Jos Otermans als Grobuul op met zijn carnavalsslager “Dat geef de burger mood”.
Nu kwam het hoogtepunt van de avond. Het aftreden van de “oude” prins O’Brain I en het uitroepen van de nieuwe prins Marvin I. Nadat diverse mensen gedecoreerd waren, volgde een polonaise.

De Zwei Geweide waren het volgende optreden. Zij gaven enkele van hun nummers ten gehore. Frans Wiertz en John Heuts het Duo onger de Bruk volgde met onder andere het liedje “Vastelaovend ich hob dich leef”.

Als laatste optreden kwamen de Jungskes in actie. Zij gaven een persiflage van LUV ten gehore, waarna DJ Sunshine tot het einde van de avond voor een gezellige carnavalssfeer zorgde.

Optochtgroep Genèk ‘Pirates van Genèk’

Ook dit jaar werd weer deelgenomen aan de optocht vanuit een groep van Genèk. Met een kleine 20 personen werden de Pirates van Genèk uitgebeeld.