Verslag: Rommelmarkt 2011

Op donderdag 1 september werd fysiek gestart met de rommelmarkt. Met het afkrijten van de straat werden de contouren van de rommemarkt zichtbaar. De vrijdag was om materialen te verzamelen. Op de zaterdag werd door een groot aantal vrijwilligers de rommelmarkt opgebouwd, voor zover mogelijk was. Op zondag werd om  half vier in de nacht weer begonnen.

De zevende rommelmarkt  had zich aangekondigd en kon beginnen. Achteraf was deze rommelmarkt van de buurtvereniging Hegge weer een succes net zoals alle voorgaande rommelmarkten. De rommelmarkt is niet meer weg te denken uit de buurt. Ruim 700 meter aan kramen met uitsluitend 2e hands spullen. De weersverwachtingen waren  voor de dag niet al te best. De  dag begon tijdens het opbouwen met regen. Hierdoor liep de opbouw enige vertraging op, waardoor de standhouders een kwartier later dan normaal pas konden inrijden. Na het inrijden van de standhouders  was het droog. Omstreeks half elf kwam er een plensbui. Het viel met bakken uit de hemel. Dit weerhield verschillende bezoekers er niet van om te gaan schuilen. Omstreeks half twaalf klaarde het op en de rest van de dag was heerlijk zonnig weer. Door de regenbui was de parkeerplaats bij het NS-station veranderd in een modderbaan. Van het gratis taxibusje werd gretig gebruik gemaakt. Steeds meer  bezoekers weten de andere parkeerplaats  vanuit de richting van Spaubeek te vinden. Deze parkeerplaats ligt direct aan de rommelmarkt. Het bezoekersaantal was nagenoeg even groot als in 2010. De prijzen van het eten ( € 1,– tot € 2,–) en de drank ( € 1,–)  sprak de meeste bezoekers aan. Men verwachtte daar geen A-merken voor te krijgen. De entree van € 1,–, m.u.v. voor kinderen,  was op een handjevol bezoekers na geen probleem. Het was een gezellige dag. Door het grote aantal vrijwilligers was deze rommelmarkt weer te organiseren. Het is een straatfeest waaraan bijna iedere buurtbewoner deelneemt. Nadat om vijf uur de rommelmarkt gesloten werd begonnen de vrijwilligers met opruimen. Na het opruimen volgde een korte evaluatie.

Op maandag verschenen weer een groot aantal vrijwilligers, waardoor na enkele uurtjes de  werkzaamheden klaar waren.

Een woord van dank gaat uit naar de gemeente Schinnen voor hun medewerking en levering van materialen,  de EHBO-Schinnen voor hun vakkundig optreden, de (jeugd)carnaval voor het lenen van de kassa’s; de scouting Schinnen voor het regelen van het verkeer, de DJ Sunshine, en niet te vergeten het grote aantal vrijwilligers en de mensen die stroom/water/tractor/auto’s/gereedschappen/materialen etc.etc. geleverd hebben.

Het was weer een dag om niet te vergeten.

Opbouwen zaterdag

Opbouwen zondag