Genèk ruimt op

Voor Genék was er dit jaar geen rommelmarkt maar werd het natuurgebied achter Hegge, tussen Nagelbeek en Eijsenkuilsweg van rommel ontdaan.
18 Enthousiaste vrijwilligers gingen zaterdag 19 september gewapend met prikstok, vuilniszakken, handschoenen en hesjes het veld in om hun steentje bij te dragen aan de World Cleanup Day 2020. Met inachtneming van de RIVM -richtlijnen werd er door 3 groepen 20 kg zwerfvuil verzameld. Ook werd er een dumping van afgetapte olie gemeld via de Fixi-app.
Het was een leuke activiteit met als afsluiting een gezellig samenzijn met een kopje koffie en Limburgse vlaai. Naast het sociale element heeft dit ook geleid tot een stukje bewustwording voor de zorg voor het milieu.
Dit burgerinitiatief zal in samenwerking met Buurtvereniging Hegge herhaald worden.