Buurtwacht

Zie je iets verdachts op straat? Lopen er ongure personen door de straat? Vertrouw je de situatie niet helemaal? Het zou handig zijn als je andere bewoners op de hoogte zou kunnen brengen om ook een oogje in het zeil te houden, nietwaar? Samen bereik je immers veel meer en misschien valt het op en vertrekken de ongenode gasten vanzelf zonder dat de politie ingeschakeld hoeft te worden.

Bovenstaande is op meer plekken in het land met succes in het leven geroepen, om via bekende moderne media andere buurtbewoners in te schakelen en samen toezicht te houden zonder veel extra moeite. Dit bracht het bestuur ook op het idee om hier binnen Hegge iets mee te doen.

Op de jaarvergadering in 2014 is dit voorgelegd aan de aanwezige leden en is besloten om een buurtwacht via Whatsapp op te richten. Bedoeling is dat (alleen) bewoners van de straat zich kunnen aanmelden via de website om deel te nemen aan de Whatsapp groep. Daar kun je, als je het niet vertrouwd, een berichtje op plaatsen zodat anderen in de straat ook weten dat je iets verdachts hebt gezien.

Let wel; aan het gebruik van de Whatsapp Buurtwacht app zijn enkele regels verbonden.
Lees vooraf de regels buurtwacht Hegge even door zodat je van de voorwaarden en verwachtingen op de hoogte bent.

Lees ook het artikel van voormalige Gemeente Schinnen over het initiatief van onze buurtvereniging. (DocPlayer link)

Vul onderstaand formulier in om ook deel te nemen aan de Buurtwacht