Verslag: WK Australië – Nederland

Woensdag 18 juni speelde Nederland haar 2e wedstrijd. Na het succes van de vorige wedstrijd tegen Spanje waren de verwachtingen hoog. Dat was ook merkbaar in de poule die werd ingevuld.

Ditmaal bleef het niet bij de voorzichtige winstcijfers van de vorige wedstrijd. Volgens de aanwezigen was de kans dat Nederland hetzelfde trucje nogmaals zou laten zien behoorlijk groot en dat was merkbaar in de voorspellingen van ieder. Zo hebben we meermaals een 1-5 gezien en was Nederland overwegend de winnende partij met hoge scores tegen de socceroos.

In totaal woonden ongeveer een 30-35 personen de wedstrijd bij. Er werd fanatiek aangemoedigd en de stemming zat er goed in. Na de eerste score in na 20 minuten wachten (Robben) was het Australië die daar 5 minuten later op acteerde en met een tegendoelpunt de stand weer tot een gelijke stand bracht. Daarmee stonden we gelijk weer met zijn allen met de voeten op de grond en was duidelijk dat het toch niet zo gemakkelijk zou gaan worden als we met z’n allen gehoopt hadden. Tot aan de rust was dit ook ons enige vooruitzicht gezien er niet meer gescoord werd.

Tijdens de rust werden we met zijn allen voorzien van een bittergarnituur zodat ook de innerlijke mens er weer even tegenaan kon. Toen de wedstrijd werd vervolgd was het na twee mislukte pogingen op doel vanuit Nederland aan de Australiërs om de leiding te nemen met de 2 – 1. Echter reageerde Van Persie 4 minuten later met de gelijkmaker in de 58e minuut. De tent was weer door het dolle heen en de overtuiging dat het alsnog goed ging komen overheerste. Uiteindelijke zorgde Memphis Depay dat Nederland met de zege huiswaarts kon. Nog enkele schoten op doel vanuit Nederland bevestigde dat de winst terecht was.

De juiste voorspelling in de poule was afkomstig vanuit Truus. Zij zal de voetbal bij de wedstrijd tegen Chili ontvangen gezien ze bij de prijsuitreiking al huiswaarts waren gekeerd.

Na de wedstrijd Australië – Nederland werd er met een groot deel van de groep gekeken naar Spanje – Chili wat uiteindelijk eindigde in een 0 – 2 zege voor Chili.
Alweer een schitterende avond waarbij de winst van Oranje natuurlijk heeft bijgedragen, maar voornamelijk de gezellige sfeer de toon zette.

Fotoserie 1

Fotoserie 2